Maak kennis met onze accountmanager: Ellen

Wilmar zocht een unieke sales persona met een vlotte babbel. En dan kom je al gauw bij Ellen terecht! Sinds oktober 2020 is zij Wilmars kersverse accountmanager en zit hier al vanaf dag 1 prima op haar plek: "Het maakt hier niet uit of je tegenover een collega of "de grote baas" staat: iedereen zit op 1 lijn en er hangt een fijne en open sfeer." 

Maar wie is Ellen? Ellen is 25 jaar, woont in Nijmegen, speelt graag spelletjes met vrienden (en met speciaalbiertjes) en leert Chinees! Tijdens haar reis naar China en Taiwan kwam ze erachter dat ze gek is op deze culturen, maar dan vooral in hun moderne en veelzijdige versie. Want het traditionele en vastgeroeste, daar is Ellen niet zo van. En laat die voorkeur nou mooi aansluiten bij het nieuwe Wilmar! 

Affiniteit met fietsen? Mwah. Affiniteit met vakmensen? Ja!
Bij een Wilmar-accountmanager verwacht je misschien iemand met een buitensporige affiniteit met fietsen. Maar nee, daar heeft Wilmar juist even niet voor gekozen. Dat lijkt in eerste instantie misschien niet logisch, maar in tweede instantie juist wel: wie verandering wil, heeft een andere blik nodig.

Ellen fietst elke dag en brengt regelmatig het nodige bezoekje aan de fietsenmaker, maar daar hield de affiniteit wel op. Wat maakt Ellen dan toch anders dan de gemiddelde Hollandse fietser? Ze is afgestudeerd in communicatiewetenschap, met een commercieel traineeship op zak en is bovendien een zelfbenoemde kletskous met een zwak voor vakmensen. Dankzij al deze eigenschappen vliegt Ellen zaken binnen Wilmar net even anders aan: misschien niet zoals de doorgewinterde fietsfreak, maar wel met een frisse blik boordevol communicatiekennis. 

Ellen gaat  "accountmanagen"… Dus, wat doet ze?
Dus, Ellen gaat aan de slag als accountmanager voor Wilmar. Maar, wat doet ze dan eigenlijk? Ellen is verantwoordelijk voor de relaties met alle bekende en nieuwe klanten met een Wilmar-softwarepakket. Ze zorgt ervoor dat er nauw contact is, om hen van dienst te zijn en van advies te voorzien, maar ook om zo input te verzamelen. Door in contact te staan, weet zij precies hoe klanten hun pakket ervaren en waar zij tegenaan lopen: wat verloopt prettig en wat kan juist verbeterd worden? Zo kunnen de pakketten steeds worden doorontwikkeld en kunnen klanten zich op reparaties en de verkoop richten, terwijl Wilmar de rest uit handen neemt en zo ondersteunt.

Ellen is inmiddels al bij veel bestaande klanten langs geweest om zich voor te stellen. Hoe was dat? "Ik vind het superleuk om te zien hoe de lokale fietsenmakers en -handelaars werken: je ziet mensen in hun eigen omgeving precies dat doen waar ze goed in zijn en trots op zijn." Bij zo'n bezoek gaat Ellen niet alleen in gesprek, maar kan er ook direct hulp worden geboden. Is de printer niet goed aangesloten? Of is er een grootschaliger probleem? Wilmar kan altijd wel iets betekenen.

Ellen bij jou op de zaak?
Er waait een frisse wind door Wilmar, en niet alleen dankzij Ellen! Sinds de samenvoeging met Bluenotion wordt er al hard aan de weg getimmerd met de nieuwe toekomstplannen. Zo wordt de Wilmar-applicatie naar het web verhuisd, zodat het nog gemakkelijker toegankelijk wordt: inloggen kan altijd en overal.  

Enthousiast geworden en wil je graag eens sparren met Ellen?
Stuur haar een mail of bel haar eens, vindt ze leuk :-) 
Ze is te bereiken op mailadres ellen@wilmarinfo.nl of telefoonnummer +31 (0) 343 - 44 15 96 en wie weet komt ze binnenkort al langs bij jouw fietsenzaak!